Základní škola a Mateřská škola Bohumín Bezručova 190

Škola slučuje:
  • 1. Bohumín, Bezručova 190, 735 81 (základní škola,školní družina,výdejna)
  • 2. Bohumín Záblatí, Bezručova 170, 735 52 (základní škola,školní družina)
  • 3. Bohumín Záblatí, Na Pískách 70, 735 52 (mateřská škola,výdejna)
  • 4. Bohumín Záblatí, Tovární 427, 735 52 (mateřská škola,výdejna)

Škola v přírodě MŠ

18. 4. - 23. 4. 2017 Horský hotel Súkenická

Škola v přírodě 2017 pod názvem "ZA TAJEMSTVÍM LESA II. - KDO ŽIJE V LESE" se  koná v rámci 4. výzvy "Programu podpory ozdravných pobytů dětí z oblastí se zhoršenou kvalitou ovzduší". Rozhodnutí ministra životního prostředí ČR č. 00811562  ze dne 10. 06. 2014 o poskytnutí podpory ze Státního fondu Životního prostředí ČR.

Děkuji všem pracovníkům školy za obětavý přístup při práci s dětmi na ozdravném pobytu mateřské školy  v období 18. 4. - 23. 4. 2017. Ředitelka školy.

23. 4. 2017 - jedeme domů fotky zde

11.13

Projíždějí v Ostravě u Makra.

10. 22 hod

Autobus v této chvíli vyjíždí z Bumbálky a předpokládáme, že za hodinu a něco budou na točně v Záblatí.

9.20 hod

V Beskydech sněží. Autobus už je na Bumbálce, ale k Hotelu Sůkenická vyjet nemůže. Dětem jsou sváženy kufry gazíkem. Děti k autobusu dojdou. Příjezd na točnu bude opožděn. Jakmile děti nastoupí do autobusu na Bumbálce, budete informováni.

22. 4. 2017 Fotky a video z 5. dne - zde .

20.15 hod

K obědu jsme měli gulášovou polévku a kuřecí plátek s hranolky. Odpoledne jsme zůstali na hotelu - celý den pršelo a večer začalo opět sněžit. Tak jsme hráli pohádky - O budce a O Budulínkovi, jak mu děda s babičkou šli na burzu koupit kšiltovku.....Pa svačině - chléb se sýrem a s pažitkou nastalo veliké balení kufrů. k večeři jsme si pochutnali na špagetách s kuřecím masem a se sýrem. Teď právě křepčíme na pyžamovém bálu a potom šupky hupky do postýlek a zítra nás, vaše největší poklady, máte doma. Fotky dnes asi nebudou - na hotelu nejde internet a zatím se jej nepodařilo zprovoznit. Zítra je plánován odjezd v 9.45. Nevíme, jestli se autobusu podaří vyjet k hotelu. Pokud ne, budou dětem svezeny kufry gazíkem na Bumbálku a děti k autobusu dojdou. O přesné hodině odjezdu budete informováni v zítřejší zprávě. Tak dobrou poslednní noc, děti.

9. 45 hod

Noc proběha v klidu, všichni jsme se vyspinkali do růžova. Dnešní den se ponese v duchu poznávání další skupiny obavytel našich lesů - a to ryb a obojživelníků. Žabky a rybičky v potoce a tůňkách se nám asi v tomto počasí pozorovat nepodaří. Tak se na ně podíváme v encyklopediích a na fotkách. Také si nakreslíme rybičky voskovým pastelem na kamínky. Vytvoříme si také další obrázek do našeho deníku školy v přírodě.

21. 4. 2017 Fotky a video ze 4. dne - zde .

19.30 hod

Odpoledne jsme vyrazili ven na procházku za zajícem po zaječí stezce, kterého jsme dopoledne pozorovali z okna. Našli jsme stopy zajíce a veverky. Pak jsme se vyřádili při stavění sněhuláků - zaječáků. Po návratu jsme dostali super večeři - vdolky s tvarohem. Teď už budeme jen odpočívat, zazpíváme si a hupsneme do postýlek. Z důvodu poruchy internetu nejdou některé fotky ze stavění sněhuláků načíst, ale určitě o ně nepříjdete ...

9.20 hod

Včerejší noční pochod byl bezva. Sova nám přinesla dopis a pozvala děti do svého hnízda. Děti se nám pak rozdělily do 3 skupinek - jedny se vůbec nepodařilo probudit. Další se statečně vydaly na cestu do sovího hnízda, ale houkání sovy je odradilo a nedošli. No a ti nejstatečnější byli odměněni sladkostí, kterou měla sova schovanou v hnízdě. Ráno se děti probudily do krásného slunečného dne. Z oken jídelny vidíme Lysou horu a taky zajíce v lese. Na snídani byla vánočka a kakao. Dopoledne budeme dělat stopy zvířat z bramborových tiskátek, kreslit deník školy v přírodě, dostávat diplomy a číst poštu. Na svačinu bude jogurt a k obědu polévka s játrovými knedlíčky, kuře na paprice a těstoviny.

20. 4. 2017 Fotky ze 3. dne - zde a noční pochod zde

20.20 hod

K obědu byla zeleninová polévka, knedlo vepřo a zelo. Odpoledne jsme si zopakovali písničku, kterou jsme se učili dopoledne - Ztratil kos píšťalku. Na svačinu jsme měli chléb se sýrem a zeleninou. Potom jsme se vydali do lesa a z přírodnin - klacíků - jsme se pokoušeli stavět ptačí hnízda, hráli různé hry, třeba Čáp ztatil čepičku nebo Ptáčku jak zpíváš. Venku byla krásná zima my jsem se také pořádně vyřádili na sněhu. Po návratu nám moc chutnalo rizoto. No a teď nám přišel dopis od moudré sovy a ta nás zve na noční pochod chatou.

8.45 hod

A máme krásnou zimu - venku je 40 centimetrů čerstvého sněhu. Dnes se budeme zabývat dalším úkolem z našeho enviromentálního programu. Budeme poznávat ptačí obyvatele lesa. Jsme zvědavi, jestli i v tomto počasí nějaké ptáčky při vycházce do lesa uslyšíme. Když budeme potichoučku, určitě nějaké uslyšíme. Dnešní noc proběhla opět v klidu, nikdo si nehrál na letadlo a nepokusil se přistát z postele na zem. Na snídani jsme měli párek s rohlíkem a čaj, na svačinu jablíčko.

19. 4. 2017 Fotky a video ze 2.dne - zde .

20.00 hod

K obědu byl vývar s nokama, rajská omáčka s hovězím plátkem a knedlík. Odpoledne naše mravenčí hemžení pokračovalo. Hráli jsme různé hry, soutěžili v běhu do mraveniště a malovali akrylovými barvami. Taky jsme se byli podívat venku a nydýchat se čerstvého vzduchu. Ve sněhu jsme dělali stopy. K večeři byly mňam - mňam palačinky. Večer jsme poslouchali pohádky o Ferdovi Mravenci z knihy Ondřeje Sekory. Taky jsme nezapomněli napsat domů. Takže na zlobení a stýskání si nemáme vůbec čas..........

8.45 hod

Noc proběhla v klidu, všichni spali jako Šípkové Růženky. Po snídani (rohlík s máslem a se šunkou, čaj) nás čeká plnění environmentálních úkolů. Dnes se ponese den ve znamení mravenců a jiného lesního hmyzu. Venku je asi pozorovat nebudeme moci, ale to nám nezabrání, abychom se o nich dozvěděli více v encyklopediích. Naučíme se písničku Seděla beruška na lístečku a taky si berušku nakreslíme.

18. 4. 2017 Fotky a video z 1.dne - zde .

19.45 hod

Odpoledne se neslo ve znamení zimních radovánek. Sněhu je všude kolem dost a na procházce k rozhledně a ke pramenům Bečvy jsme si užili koulování a andělíčkování. Na svačinu byl chléb se sýrem a rajčetem a k večeři přírodní kuřecí plátek s rýží a zelový salát. Večer se podíváme na pohádku, zazpíváme si a hupsneme do postýlek.

12.30

Děti dorazily v pořádku do místa pobytu. Cesta proběhla bez problémů a na místě nás čekala zimní pohádka - 15 cm nového sněhu. Už máme kufry na pokojích a teď právě usedáme k obědu. Bude vývar s nudlemi a kuřecí řízek s bramborovou kaší.

10.00 hod

Děti nastoupily do autobusu, všechna zavazadla. baťůžky, batohy byly naloženy a za mohutného mávání rodičů a slz smutku z loučení odjely do školy v přírodě.

Informace pro rodiče - zde .

Prohlášení o bezinfekčnosti - zde .

Posudek o zdravotní způsobilosti - zde .

17. - 21. 10. 2016  Škola v přírodě

Putování za sluníčkem a hvězdnou oblohou

Další informace - zde .

21. 10. 2016 Fotky z 5. dne - zde .

9. 45 hod

Poslední noc proběhla bez problémů. Všechny děti se už těší domů na maminky, tatínky a další příbuzenstvo. Dopoledne se děti rozloučí s chatou a okolím. K obědu bude brokolicová polévka, kuřecí řízek a brambor. A potom už musíme naložit všechny kufry do autobusu, zamávat a hurá domů. V Záblatí na točně nás čekejte kolem 15.00 hodiny.

20. 10. 2016 Fotky ze 4. dne - zde .

18.20 hod

K obědu si dnes děti pochutnaly na zeleninvé polévce, klopsy v zeleninové omáčce a rýži. A protože od rána prší, měly děti připravený program na chatě. Vyráběli kosmické rakety na brčku a pokoušeli se vystřelit kosmonauty na Měsíc. Po svačině - chléb s rybí pomazánkou - nastalo velké třídění oblečení a následné balení kufrů. K večeři byla veliká mňamka - domácí pizza se šunkou a se sýrem.

9.15 hod

Venku prší jen, se leje a kdo má pusu, ten se směje. Po dobré snídani budou děti vzpomínat, co včera slyšely a viděly při besedě s astronomem. Potom si nakreslí souhvězdí na výkres Po svačince - pudink s ovocem si budou děti hrát s hračkami.

19. 10. 2016 Fotky ze 3. dne - zde a zde .

20.00 hod

Odpoledne strávily děti venku sportováním. Hrály nejrůznější závodivé hry na hřišti, běhaly, házely diskem na cíl a cvičily si obratnost v míčových hrách. K večeři bylo pečené kuře, brambory a mrkovový salát. Večer je pro děti připravena beseda s astronomem. Poslouchají vyprávění o hvězdách, planetách a souhvězdích a dívají se na prezentaci k tomuto tématu.

13.30 hod

Po dopolední vycházce a pobytu na čerstvém vzduchu se všichni těšili na výborný oběd - gulášovou polévku a palačinky s džemem a šlehačkou. Ty byly výborné a dětem moc chutnaly. Po odpoledním klidu je pro děti připraven další zajímavý program. Více ve večerní zprávě.

9.20.hod

Po včerejší diskotéce spali všichni tvrdě až do rána. Snídaně byla opět formou švédského stolu s velkým výběrem jídla. Dopoledne děti malují hvězdičky a hvězdnou oblohu svítícími barvičkami. Večer si je pověsí nad postýlky. Po svačině - jablko - půjdou ven na procházku. Venku trochu fouká ale neprší. Všichni jsou zdrávi a v pořádku.

18. 10. 2016 - Fotky a videa ze 2. dne - zde .

19.20 hod

Odpoledne vykukovalo sluníčko a děti si vyšly na chatu Filipka a Trojmezí. Po večeři - holandský řízek, brambor a zeleninový salát - se slavily narozeniny. Krájel se dort, sfoukávaly svíčky a odbaloval dárek. Taky bude narozeninová diskotéka. A potom sprchování, mytí zoubků a šupky hupky do postýlek.

12.30 hod

Počasí dnes dětem přeje a proto se vydali po svačině na další průzkum okolí. Objevili lom, kde pozorovali kameny a skály a potom obdivovali ovečky. Zahráli si hru Ovečky, pojďte domů. Po dopolední vycházce všem pořádně vyhládlo a všichni se těšili na oběd - hovězí vývar, segedínský guláš s houskovým knedlíkem a džus.

9.00 hod

První noc proběhla v klidu. Všichni se vyspali do růžova. Snídaně byla formou švédského stolu. Děti si mohly vybrat párek, vaječinu, sýr, šunku, křupiny, marmeládu, jogurt, tousty, pečivo, čaj, kakao, mléko.....

Dopoledne budou děti psát dopis domů a po svačině (mandarinka) půjdou ven.

17. 10. 2016    Fotky z 1. dne - zde a zde .

12.00 hod

Cestu jsme zvládli bez problémů a dojeli jsem v pořádku. Všechny děti jsou už ubytované, kufry jsou vybalené a teď se chystáme k obědu. Pochutnáme si na dýňové polévce, přírodním kuřecím plátku s bramborovou kaší.

9.00 hod

Škola v přírodě pod názvem "ZA TAJEMSTVÍM LESA I. - JAK ROSTE LES" se  koná v rámci 4. výzvy "Programu podpory ozdravných pobytů dětí z oblastí se zhoršenou kvalitou ovzduší". Rozhodnutí ministra životního prostředí ČR č. 0080156  ze dne 10. 06. 2014 o poskytnutí podpory ze Státního fondu Životního prostředí ČR.

Penzion Pepovka, Bělá pod Pradědem

24. - 29. 4. 2016

29. 4. 2016

12.07 hod Jsou v Hrušově

9.15 hod

Autobusy právě teď vyjíždějí od penzionu. Tady jsme jeli 2hod,30 min.

28. 4. 2016 Fotky z 5. dne - zde .

16.00 hod

Dopoledne si děti hrály v klubovně, sluníčko nás pozvalo do lesa o trochu dříve a tak si děti mohly lesa užít za slunného dne. Odpoledne nás čeká balení kufrů a dlouhou chvíli si děti zkrátí koupáním v bazénu. Fotky z bazénu jsme již zveřejnili a tak naše fotodokumentace bude končit.

Prosíme rodiče, aby nezapomněli dětem přihlásit SMS zprávou na pondělí oběd.

8.30 hod

Noční pochod dopadl úspěšně, všichni se vrátili, nikdo se neztratil a dětem se moc líbil. Na snídani byly palačinky s nutelou nebo marmeládou. Dopoledne čeká děti vycházka. Půjdou se rozloučit s Filipovickým lesem a jesenickými loukami.

27. 4. 2016 Fotky ze 4. dne - zde

21.00 hod

Odpoledne proběhla velká soutěž o nejdelší vlaštovčí let. Na vycházce v lese zdolávali nerovnosti terénu, přelézali, podlézali. Přeskakovali malý potůček užívali si pohyb na čerstvém vzduchu. K večeru četli poštu rozdávaly se diplomy. K večeři byl sekaný holandský řzek, brambrová kaše a zeleninový salát. No a večer čeká děti překvapení - noční pochod. Snad všichni přežijí.....

12.00 hod

Děti se dopoledne vyšplhaly na sjezdovku. Zabrala je webkamera (v pravo záložka přehled dne 11,30 hod). K obědu je kulajda a buchtičky s krémem a po obědě odpočinek v postýlkách.

10.00 hod

Na snídani měly děti dnes obložený chléb nebo rohlík se šunkou a sýrem, čaj. Poté skládaly v klubovně z papíru vlaštovky a plnily úkoly na pracovním listu - Co nepatří do lesa. Po svačině - mísy s ovocem (jablka, banány, pomeranče a hroznové víno, vše krásně nakrájené a nazdobené) se vypraví do lesa na kontrolu, jestli v přírodní rezervaci je uklizeno nebo ne.

26. 4. 2016 Fotky ze 3. dne - zde .

19.20 hod

Narozeninová párty ae vydařila, dort pro Péťu byl veliký a mňam, mňam dobrý. A k tomu krásně nazdobená ovocná mísa.... Odpoledne bylo hezky a tak děti vyrazily ven na vycházku, kde pokračoval větříčkový den a různé hry a soutěže. K večeři bylo rizoto a teď se dětí baví na pyžamovém bále.

12.20 hod

Dopoledne byly děti v klubovně, kde zkoumaly proudění vzduchu, vyráběly foukačky a balónkové rakety. Ke svačině byl rohlík a vajíčkovou pomazánkou a poté se vypravili ven pozorovat větrného kohouta a vyzkoušet si vítr na tvářičkách. Foukalo pořádně a k větru se přidala na chvíli i chumelenice. K obědu je vývar, svíčková na smetaně a knedlík. Po poledním klidu budou gratulovat Péťovi k narozeninám. Bude narozeninová párty s dortíkem a zákusky.

10.30 hod

Noc proběhla v klidu. Ráno je sluníčkové, chladné a větrné. Děti posnídaly vánočku a kakao. Po snídani byli v penzionu, kde si hráli a povídali si o větru. Po svačině šli ven.

25. 4. 2016 Fotky ze 2. dne - zde .

23. 30 hod

Odpoledne bylo ve znamení objevování a pohybových aktivit... na okraji lesa děti sbíraly šišky a bukvice. Rozeznávaly stromy a porovnávaly jejich stáří. Na luční cestě hrály na koníky a na honěnou. Sluníčko nám dovolilo si pohrát na dětském hřišti a večer jsme se těšili na bazén. Koupání dopadlo skvělě a také paní učitelky se chtěly v bazénu trochu utopit. Problém vznikl při fotografování. Fotky z bazénu nechtějí ven z paměti a tak si koupání budeme muset zopakovat. Únavou dnes všichni rychle usnuli a věříme na klidnou noc bez leteckých přistání.

9.15 hod

Večerní usínání proběhlo v klidu a bez slziček. První noc byla letecká. Maruška, Viki a Vojta se rozhodli přistávat na zemi. Po přistání se do postýlek vrátili a klidně spali dál. Venku je mrazivě bílo, nesněží. Snídaně byla v 8 hodin. Byla smažená vajíčka, pečivo a čaj. Dopoledne jsou děti v klubovně a plní úkoly environmentální výchovy. Povídají si o stromech v lese, kreslí a vystřihují. Po svačině  (jablka) půjdou na vycházku do lesa. K obědu bude zeleninová polévka, sekané placičky rajská omáčka a těstoviny.

24. 4. 2016  Fotky z 1. dne - zde .

22.00 hod

Cesta byla dlouhá ale příjemná. K obědu jsme měli nudlovou polévku a drůbeží plátek s rýží a okurkem. Vybalili jsme kufry, odpočinuli jsme si a s banánem ke svačině jsme vyšli na procházku na průzkum okolí, Seznámili jsme se s chráněným územím. Venku sněžilo a bylo pěkně zima. K večeři jsme měli zapékané těstoviny. Po večeři jsme napsali dopisy domů, zahráli jsme si hry a hurá do postýlek. Všichni jsme tu spokojení a posíláme pozdrav domů.

11.50 hod

Po několika čurpauzách dorazily děti v pořádku k Penzionu Pepovka.

9.00 hod

Děti nastoupily do autobusu, všechna zavazadla. baťůžky, batohy byly naloženy a za mohutného mávání rodičů a slz smutku z loučení odjely na ozdarvný pobyt.

kontakty
18.10.2017 | Jídelníčky na příští týden najdete v sekcích STRAVOVÁNÍ - JÍDELNÍČKY
12.10.2017 Nové fotky (Kroužek zábavné logiky pro žáky ZŠ) najdete v sekci FOTOGALERIE ZŠ.
6.10.2017 Nové fotky (Archeopark v Chotěbuzi) najdete v sekci FOTOGALERIE ZŠ Záblatí.
3.10.2017 Plány tříd na říjen najdete v sekci MĚSÍČNÍ PLÁNY.
26.9.2017 | Činnost školy v říjnu najdete v sekcích AKCE a ŠD - Informace.
20.9.2017 Nové fotky (Indiánská stezka) najdete v sekci FOTOGALERIE MŠ Tovární.
19.9.2017 Nové fotky (Den s bramborou) najdete v sekci FOTOGALERIE MŠ Na Pískách.
zpravodaj
fax: 596 013 171
email: zs-bezrucova@mubo.cz
anketa

Z podzimních zábav mám nejraději