Škola v přírodě

Škola v přírodě 2019 pod názvem „PŘÍRODA 2019“ se  koná v rámci 13. výzvy „Programu podpory ozdravných pobytů dětí z oblastí se zhoršenou kvalitou ovzduší“. Rozhodnutí ministra životního prostředí ČR č. 06971762  ze dne 11. 06. 2018 o poskytnutí podpory ze Státního fondu Životního prostředí ČR.

Škola v přírodě – Súkenická / 8. 4. – 12. 4. 2019

Materiály ke stažení:

• Zdravotní způsobilost –zde .
  • P1 P2 PŘÍRODA 2019 Sůkenickázde .

Informace k ozdravnému pobytu PŘÍRODA 2019 – zde.

Telefonický kontakt: 734 788 685

Moooooooooooc velké poděkování všem pracovníkům školy za laskavý a obětavý přístup při práci s dětmi na ozdravném pobytu školy v období 8. 4. – 12. 4. 2019. Ředitelka školy.

14.10 hod

Děti právě vyjíždějí od hotelu. U školy by mohly být kolem půl 4.

8.40 hod

Ráno snídaně v 8.00, potom se chvilku učíme, budeme hledat rozdíly mezi chráněnou krajinnou oblastí Beskydy a  průmyslovu oblastí Bohumínska. Potom jdeme balit, oběd máme ve 12.00 a po obědě následuje polední klid do 13.30. Autobus má přijet ve 13:45 a ve 14.00 vyrážíme. Doma bychom měli být o půl 4.

Fotky 4. den – zde a zde a zde , z vyhodnocení – zde , z maškarního reje – zde a zde .

20.00 hod

K večeři měly děti velikou mňamku – smažený sýr s hranolkama. To byla dobrota…. Teď nás čeká poslední večer. A na něj jsme se pořádně připravili. Bude maškarní ples. takže trsám, trsám trsám…. A taky soutěžíme. Prostě si to užíváme.

14.30 hod

Odpoledne mají prvňáčci stavby z přírodních materiálů a přípravu na maškarní ples. Páťáci budou vyrábět čelenky a náramky přátelství. Na oběd byl hovězí vývar s nudlemi a rajská s knedlíkem a hovězím masem. Jako překvapení byl ananasový pohár se zmrzlinou a se šlehačkou. Po obědě jsme měli slavnostní vyhodnocení ŠvP. Rozdaly se diplomy a odměny za všechny sportovní soutěže. Dostaly odměnu i děti, které měly celou školu v přírodě „Pokojíček jako ze škatulky“. Na odpolední svačinu byl chleba se sýrem a čaj. Večer bude maškarní ples.

8.40 hod

Dnes jsme se probudili do velmi chladného rána. Naštěstí neprší ani nesněží. Na snídani jsme měli rohlík se šunkovou pěnou, zeleninovou oblohu a čaj. Dopoledne se budeme chvilku učit. Prvňáci budou vyrábět skládanku Chameleon,pracovní list zvířata. Páťáci mají pracovní list – Ochrana přírody a zdravý životní styl. Potom vyrazíme na turistickou vycházku na chatu Třeštík. Na svačinu byla přesnídávka s piškoty.

Fotky 3. den – zde a zde a zde a odpoledne zde .

17.40 hod

Odpoledne hra O poklad koktavého mudrce. Čekala nás vycházka po značené trase, orientace v terénu, plnění přírodovědných úkolů.  Poznávali jsme způsoby orientace v terénu, mapy, turistické značky, značení naučných stezek. Začalo pršet, tak jsme se přesunuli do chaty psát deníky a poslouchat písničky. Na večeři budou palačinky s ovocem a se šlehačkou. Pokud se počasí umoudří, čeká nás ještě stezka odvahy.

13.20 hod

Malování se vydařilo, páťáci všechna zvířátka namalovali. Po dopoledním programu nám hodně chutnal oběd. Měli jsme zeleninovou polévku, kuřecí plátek v těstíčku a brambory s oblohou. Počasí je zatím krásné, tak snad nám to vydrží. Venku je hezky, sluníčko svítí a my po poledním klidu půjdeme ven. Prvňáci budou hledat poklad a velcí soutěžit v zábavné hře Pevnost Boyard. Na svačinku bude obložený chléb.

10.00 hod

Noc proběhla v pořádku. Probudili jsme se do chladného rána. Po snídani (vánočka s máslem a džemem, kakao) se budeme chvilku učit a potom budeme kreslit na obličej – zábavná soutěž s hádáním – jaké představuji zvíře? Přečteme si místní pověst O sirotkovi z Radhoště. Budeme doplňovat pracovní list Ochrana přírody.

Fotky 2. den – zde a zde .

O problému s fotkami víme a snažíme se jej řešit.

21.00 hod

Odpoledne jsme strávili venku, bobovali jsme na zbytcích sněhu. Nejvíce se nám líbilo v lese, kde jsme stavěli domky a pevnosti z přírodních materiálů. Pořádně jsme se při tom vyřádili. Prvňáci soutěžili na hřišti v běhu, ve skoku a hodu do dálky. Po návratu jsme pokračovali ve tvorbě deníků, kde jsme zaznamenali dojmy z dopoledních i odpoledních aktivit. Na večeři bylo rizoto a potom propukl „zvířátkový večer“. No a před spaním jsme se ještě dívali na film.

13.20 hod

Dopolední túru jsme si protáhli (celkem jsme ušli 8 km a odměnou nám byla kofola) a na oběd jsme se vrátili před chvílí. K bědu je čočková polévka, guláš s knedlíkem. Teď budeme  odpočívat a připravovat se na odpolední program.

9.15 hod

První noc proběhla v klidu a děti se probudily do růžova. Venku je opět krásně a nás čeká bohatý program. Po snídani (rohlík s máslem a šunkou, zelenina, čaj) vyrazíme na delší túru. Vezmeme si s sebou svačinu (chléb se sýrem) a půjdeme po červené turistické značce přes Bumbálku do pralesa Salajka. Budeme pozorovat ekosystém lesa, poznávat byliny, dřeviny a živočichy v jejich přirozeném prostředí.

Fotky 1. den – zde a zde a zde a zde .

O problému s fotkami víme a snažíme se jej řešit.

20.40 hod

Odpoeledne jsme vyrazili na průzkum okolí. Půjčili jsme si klíče od rozhledny Sůkenická a dívali se do daleka. Zašli jsme až na Slovensko, taky jsme si zajezdili na sněhu na lopatách. V lese jsme povídali o stromech a poznávali přírodní společenstvo les. Byla vyhlášena hra“Putování za skřítkem z Radhoště“, ta má 5 úkolů, které budeme zaznemávat v denících. Na svačinu byl chléb se šunkou a na večeři přírodní kuřecí plátek s rýží a zeleninou. Večer jsme se vyřádili na diskotéce. Teď už jsou děti v postýlkách a usínají. Aspoň doufáme…

12.00 hod

Před obědem jsme se byli podívat na chvíli venku. Sluníčko krásně svítí, obloha je modrá a je nádherně vidět Lysá Hora. V okolí hotelu jsou ještě nesouvislé zbytky sněhu. Oběd bude výborný – polévka s játrovými knedlíčky, řízek a bramborovou kaší a broskvový kompot. Po obědě si chvíli odpočineme a potom hurá za dobrodružstvím do lesa.

9.45 hod

Všichni dojeli v pořádku. Děti se ubytovávají budou vybalovat kufry.

8.00 hod

Děti nastoupily do autobusu, všechna zavazadla. baťůžky, batohy byly naloženy a za mohutného mávání rodičů a slz smutku (či z radosti???) z loučení odjely od školy.